01 Kas Denizcilik Yatırımları
Küresel ticaret yükünün yüzde 80’den fazlasının taşındığı denizyolunda, pandemiyle birlikte yaşanan darboğazlar ve rekor seviyelere ulaşan navlun, tüm dünyada gemi alım-satım piyasasını hareketlendirdi. Günlük kazançları 10 kata yakın artan gemiler, yatırımcının da iştahını kabarttı. Bir yandan mevcut armatörler filoyu büyütürken, diğer yandan gıdadan mobilya ve perakendeye kadar farklı sektörlerden yatırımcılar gemi yatırımı yapmaya başladı.
Armatörler, artan talebe cevap verebilmek ve büyüyen pastadan daha fazla pay almak için gemi yatırımlarını artırırken, sektör dışındakiler ise uzmanların da deyimi ile daha çok ‘zorunluluktan’ bu alana giriyor. Yükünü göndermekte büyük sıkıntı yaşayan, hatta teslimat yapamadığı için müşteri kaybetmeye başlayan sanayiciler, navlun maliyetinin de son bir yılda yüzde 400’den fazla artması ile çareyi kendi lojistik birimini kurmakta buldu.
Küresel markalar gemiye yöneldi
Küresel çapta, perakende markalarından Walmart, Doller Tree ve Home Depot’un ardından son olarak geçen hafta IKEA da gemi yatırımı yaptı. İsveçli ev mobilyası perakendecisi Ikea, Noel öncesi rafl arı boşalınca, daha maliyetli olmasına rağmen gemi kiralama yoluna gitti. IKEA yetkilileri, ABD’li yayın kuruluşu NBC News’e verdiği demeçte, charter gemileri kullanarak mal sevkiyatına başladığını, ayrıca mağazalarına mal taşımak için konteyner de satın aldığını doğruladı. Şirket yetkilileri, devam eden liman sıkışıklıkları nedeniyle sevkiyatların ertelendiğini ve stokların tükendiğini, bu sebeple lojistik süreci kendilerinin yönettiğini açıkladı.
Yorum Yok